انواع لحاف و روتختی تنوع در رنگ و سایز تشک انواع تشک ، باکس ، تاج حوله انواع حوله
ابعادی و تن پوش
بالش انواع بالش و روبالشی
بازرگانی اسلام زاده

شاید هزاران بار در هنگام خرید یک تشک ،اسامی تشک ها را با فنر متصل یا فنر منفصل از فروشنده ها بشنوید و ناآشنا بودن با تفاوت این دو نوع شما را در انتخاب یک تشک مناسب به شک انداخته باشد اگر شما هم این مشکل را در هنگام خرید داشته اید بهتر است مقاله زیر را مطالعه کنید :

در مقالات قبل که درباره ساختار درونی تشک ها صحبت کردیم گفتیم که فنرها یکی از بخش های مهم یک تشک هستند، چهار نوع اصلی برای فنر در تشک ها وجود دارد:

 فنرهای متصل که فنر میرا نیز گفته میشود، فنرهای بونل، فنرهای آفست، و فنرهای پاکتی که فنر مارشال نیز نامیده میشوند،

فنرهای متصل یا میرا :

فنرهای متصل از روی اسمشان هم معلوم است که به هم پیوسته هستند و در سطح کل تشک به صورت تنیده شده اند ساده ترین نوع آنها که در تشک های قدیمی به کار گرفته میشد به نام فنرهای متصل یا میرا خوانده میشوند.

در ساخت این فنرها تنها از یک تکه سیم استفاده می شود که این سیم به صورت یک مارپیچ حلقوی شکل در هم پیچیده می شود و سپس چرخانده شده و حلقه بعدی را ایجاد میکند. این سیم پیچ های حلقوی در هم تنیده شده خاصیت ارتجاعی دارند. ایراد استفاده از این نوع فنرها در تشکهای دو نفره در انتقال حرکت و جابجایی تکان های یک شخص به نفر دوم است. این روش تولید بسیار ارزان قیمت است و قدیمی است و ممکن است در ساخت آن از مواد کم کیفیت نیز استفاده شود.

فنر متصل

فنرهای بونل :

نوع دیگر فنرهای متصل که امروزه بسیار مشهور هستند فنرهای بونل نام دارند.

فنرهای بونل که شبیه به یک ساعت شنی هستند ، با افزایش یا کاهش فشار، فشرده و یا باز می شوند. فنرهای بسیاری جداگانه در ردیف های مرتبی در سراسر سطح تشک قرار گرفته اند و همه این ردیف های فنری با یک سیم بلند مجزا به صورت مارپیچی به یکدیگر بافته و متصل شده اند. این نوع بافتن باعث می شود که مجموعه ی فنرها مثل یک واحد به هم پیوسته عمل کنند.

در تشک های ارزان قیمت فنری امروزه اغلب از این فنرها استفاده می شود، چرا که هزینه ساخت این فنرها نسبتا” ارزان تر است، ولی این به این معنی نیست که نمیتوان یک تشک با کیفیت را با این نوع فنرها بخریم ،چرا که کیفیت فنرهای تشک به تعداد و کیفیت نوع سیمی که فنر را ساخته است بستگی دارد.

فنرهای آفست:

فنرهای آفست شباهت خیلی زیادی به فنرهای بونل دارند، اما به جای اینکه دو طرف فنرها گرد باشند یک طرف آنها به شکل D ساخته شده اند. این شکل باعث می شود که سشم پیچ های فنری بهتر کنار هم قرار گرفته و محکمتر به هم بسته شوند.


فنرهای پاکتی :

این نوع فنرها که جدیدترین و به روزترین تکنولوژی را دارند به صورت جداگانه در پاکت هایی از جنس نانو در کنار هم قرار گرفته اند و در ادامه به یکدیگر دوخته و وصل می شوند و یک واحد به هم پیوسته از فنرها را تشکیل میدهند.

فنر پاکتی

 تعداد فنرها در تشک های فنر پاکتی حدودا سه برابر تشک با فنرهای بونل است و بر خلاف فنرهای بونل، فنرهای پاکتی بصورت مستقل از یکدیگر عمل می کنند و به همین دلیل در تشکهای فنر منفصل پاکتی، میزان در آغوش گرفتگی توسط تشک یا فرم گرفتن تشک به شکل بدن بیشتر است. همچنین به دلیل عملکرد مستقل فنرهای پاکتی، انتقال حرکت کمتری رخ می دهد و در استفاده ی دو نفره از یک تشک فنری منفصل، حرکات شبانه ی یک نفر باعث بیدار شدن نفر دوم نمی شود. قیمت تشکهای فنر منفصل نسبت به قیمت تشک های فنر متصل یا بونل بالاتر است، زیرا فرآیند ساخت آنها از تکنولوژی روز استفاده شده و هزینه بیشتری نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما

فِرِنجَک و یا بَختَک نمیخواهد شما بیدار شوید!!
تفاسیر و معنای علایم و تگ های شستشو
6 نکته مهم برای انتخاب تشک مناسب
خرید تشک، یک هندوانه سر بسته!!
تفاوت تشک فنر منفصل و فنر متصل ؟
تشک طبی چه نوع تشکی است !!!
تشک فنری چه نوع تشکی است !!!
جشن بالشتی در روز جهانی مبارزه با بالش!!