انواع لحاف و روتختی تنوع در رنگ و سایز تشک انواع تشک ، باکس ، تاج حوله انواع حوله
ابعادی و تن پوش
بالش انواع بالش و روبالشی
بازرگانی اسلام زاده
لحاف طرح هندوانه

خرید تشک همواره دغدغه بسیاری از افراد بوده است چرا که افراد تنها ظاهر شبیه به یکدیگر انواع تشک ها را می بینند و از کیفیت و مواد به کار رفته در ساخت تشکها اطلاعی ندارند، که این مشکل، خرید تشک را برای بسیاری، سخت و مبهم میکند!

با توجه به این مسئله امروز امیدواریم تا بتوانیم با کمک این مقاله دغدغه این خرید سخت را برای شما کمتر کنیم :

خرید تشک یک هندوانه سر بسته است!!

خرید تشک به اندازه خرید یک هندوانه سخت است، چرا که هنگام خرید ندیدن کیفیت داخلی هر محصولی برای ما آزار دهنده است و تشک یکی از سخت ترین ها برای بسیاری از افراد است، چرا که تشک ها با سلامت، آسایش و البته هزینه ای زیاد که از ما میگیرند در ارتباطند.

امروز قصد داریم به زبانی بسیار ساده برای شما مواد داخلی تشک ها را معرفی کنیم تا با خیال راحت، آرامش و اطلاعات بیشتر خرید کنید.

تشک ها به طور کلی از مجموعه ای از پارچه، فوم ، اسفنج و فنرها تشکیل شده اند که تعداد و ترتیب قرارگرفتن آنها باعث به وجود آمدن تنوع در تشک ها شده است.

پارچه رویه تشک  :

دو نوع پارچه در تشک های امروزی به کار رفته است : ژاگارد و گردباف

ژاگارد پارچه ای است که مقداری نایلون در ساخت آن به کار رفته است و گردباف ها در واقع نوعی از پارچه های تریکو میباشند که با کیفیت بالایی تولید شده اند.

تفاوت این دو نوع در این است که پارچه های گردباف تهویه بهتری برای تشک به وجود می آورند و از نظر بهداشتی و خنک بودن تشک کارایی بهتری دارند البته باید گفت که بابت این کیفیت شما هزینه بالاتری باید پرداخت کنید.

نمونه دستگاه بافت پارچه گردباف برای پارچه های رویه تشک  ↓↓↓

تولید پارچه تشک

فنرهای درون تشک  :

یکی از مهمترین اجزای یک تشک فنرها هستند، فنرهای به کار رفته در خوشخواب ها نیز دو نوع هستند که در تکنولوژی تشک ها به نام فنر متصل یا فنر منفصل شناخته میشوند.     

  

فرق این دو نوع فنر که در ساختار اصلی خوشخواب ها به کار رفته است این است که فنر متصل ها یک صفحه فنری در هم پیچیده شده است که در کل سطح تشک قرار میگیرند اما فنرهای منفصل به صورت دانه به دانه و درون پاکت هایی در سطح تشک قرار گرفته اند.

ازنظر کیفیت هردو نوع فنرها بسیار راحتند اما تشک های فنر متصل با اینکه نرم ترند ایجاد کمی صدا میکنند و البته مقرون به صرفه ترند.

فنرهای منفصل یا پاکتی باعث بالارفتن طول عمر تشک شده و با ارگونومی و آناتومی ستون فقرات بهتر همخوانی دارند لذا در اغلب تشک های طبی از این نوع فنر استفاده میشود.هرچند که اگر از سفت بودن تشک های طبی خوشتان نمی آید پیشنهاد ما خرید تشک طبی فنری یا فنر متصل است.

***در مطلب بعدی اطلاعات مفیدی درباره تفاوت ها و مزایا و معایب تخت های فنرمتصل و فنرمنفصل ارائه خواهیم کرد.***

فنر متصل

مواد صنعتی درون تشک:

ترموباند، ترموفلت،فوم ها، اسفنج ها و…از دیگر مواد به کار رفته در لایه های تشک هستند که با کیفیت های متفاوت تولید میشوند و پوشاننده سطح فنرها در تشک میباشند.هر کدام از این مواد باعث میشوند که فنرها در تشک کمتر احساس شده ،به عنوان عایق حرارتی عمل کنند و یا از گودرفتگی تشک جلوگیری میکنند.

*** به زودی مطالب مفیدی درمورد انواع فوم ها و مزایا و معایب آنها بر روی سایت قرار خواهد گرفت.***

مواد طبیعی و بهداشتی درون تشک :

الیاف ضد حساسیت ،دورویه بودن تشک ،لایه ضد رطوبتی و…نیز مواد دیگری است که در کنار تمام موارد بالا به کار میرود و با بالابردن کیفیت هزینه تشک را هم افزایش میدهند.

حال اگر برای خرید خوشخواب به فروشگاه بازرگانی اسلام زاده سر زدید کافیست به صدای هندوانه ای که به شما نشان میدهند با دقت گوش کنید ;(

اگر درباره مقاله فوق سوال و یا نکته مبهمی در ذهنتان نقش بست خوشحال میشیم که پاسخگوی شما باشیم ….

نظرات ،پیشنهادات و انتقادات شما را با جان و دل نیز پذیراییم .
ممنون از همراهی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما

فِرِنجَک و یا بَختَک نمیخواهد شما بیدار شوید!!
تفاسیر و معنای علایم و تگ های شستشو
6 نکته مهم برای انتخاب تشک مناسب
خرید تشک، یک هندوانه سر بسته!!
تفاوت تشک فنر منفصل و فنر متصل ؟
تشک طبی چه نوع تشکی است !!!
تشک فنری چه نوع تشکی است !!!
جشن بالشتی در روز جهانی مبارزه با بالش!!