انواع لحاف و روتختی تنوع در رنگ و سایز تشک انواع تشک ، باکس ، تاج حوله انواع حوله
ابعادی و تن پوش
بالش انواع بالش و روبالشی
بازرگانی اسلام زاده

انواع مختلف تشک ها همیشه باعث سردرگمی خریداران میشوند در مقاله قبلی ما به معرفی تشک های فنری پرداختیم و اما امروز ما مطالب مفیدی برای آشنایی و شناخت تشک های طبی و مزایا و معایب آنها برای شما آماده کرده ایم

ویژگی تشک طبی یا اسفنجی :

تشکها میتواند باعث کیفیت خواب افراد مخصوصا افراد بیمار شوند تشک های طبی برای افرادی که به دردهای آزاردهنده جسمی مانند، دردهای ماهیچه‌ای یا استخوانی مبتلا هستند یک گزینه مناسب است که اغلب توسط پزشکان توصیه میشود.

تشک های طبی یا تشک های اسفنجی یکی دیگر از انواع تشک ها میباشند که با توجه به اسمشان از اسفنج به جای فنر در سطح تشک استفاده شده است. نداشتن فنر از اولین خصوصیات یک تشک طبی است.

این تشکها به نسبت سایر تشک ها از سطح سفت تری برخوردارند که این سفتی و انعطاف پذیری کمتر، آنها را مناسب افراد با مشکلات ستون مهره ها و آناتومی بدن کرده است.این تشک ها با قرار دادن ستون فقرات در حالتی طبیعی و شبیه به وضعیت ایستاده بدن باعث استراحت عضلات بدن در هنگام خواب میشوند، پس سفت بودن یکی دیگر از ویژگی های تشک های طبی به شمار می آید. البته باید توجه داشت که به گفته متخصصان خواب تشک های طبی در لایه سطحی خود حتما باید دارای انعطاف پذیری باشند به طوری که با فشار انگشت چند میلیمتر فرو بروند. از این رو تشکهای طبی از درجه سفتی کم تا زیاد بین 1 تا 10 تقسیم بندی میشوند.

یک نمونه از تشک های طبی تقلبی در بازار تشک های یونولیتی هستند که اگرچه سطحی سفت و غیرقابل انعطاف دارند اما بسیار بی کیفیت و ارزان بوده و علاوه بر آسیب به ستون فقرات و ایجاد مشکل برای فرد در عرض چند ماه شکسته و کاملا غیرقابل استفاده میشوند! بهتر است درهنگام خرید از استاندارد بودن تشک طبی مطمئن شوید.

از خصوصیات دیگر تشک های طبی برخلاف تشک های فنری بدون لرزش و بدون صدا بودن است که برای تخت های دونفره بهتر است.

برای افزایش لطافت و کیفیت در تشک های طبی از مموری فوم ها، مواد لاتکس و ژل های خنک کننده و … استفاده میکنند که ***به زودی اطلاعات مفیدی درباره تشک های مموری فوم دار در پیج و وب سایت بازرگانی اسلام زاده در اختیار شما عزیزان قرار داده خواهد شد.***

معایب تشک های طبی

از معایب تشک های تمام طبی نیز میتوان به دوام و عمر کمتر آنها اشاره کرد. همچنین همانطور که میدانید اسفنج ها موادی غیرقابل انعطاف و شکننده می باشند به همین علت در هنگام استفاده از تشک های اسفنجی یا طبی ممکن است پس از مدتی نشانه های فرورفتگی و برآمدگی های بدن بر روی آنها خودنمایی میکند که البته میزان و شدت این اتفاق رابطه مستقیمی با کیفیت اسفنج به کار رفته در تشک، ضخامت و دیگر مواد مصرفی در محصول خریداری شده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما

فِرِنجَک و یا بَختَک نمیخواهد شما بیدار شوید!!
تفاسیر و معنای علایم و تگ های شستشو
6 نکته مهم برای انتخاب تشک مناسب
خرید تشک، یک هندوانه سر بسته!!
تفاوت تشک فنر منفصل و فنر متصل ؟
تشک طبی چه نوع تشکی است !!!
تشک فنری چه نوع تشکی است !!!
جشن بالشتی در روز جهانی مبارزه با بالش!!